Malmö

Så har man lyckats överraska sin moster idag.
Jag började med att sätta mig på tåget till Malmö supertidigt i morse efter att ha vaknat upp mitt inatten för att vinna en bijett på Tradera, via sj.
När jag kom ner till malmö så mötte min pojke upp mig här och vi traskade iväg till min moster som också bor i stan. Hon brukar vara bra på att inte vara hemma, men jag visste att hon skulle iväg senare idag så vi ringde på och ner kom en lätt chockad moster. Vi gick in en liten stund för hon skulle iväg väldigt snart,men vi fick en pratstund och ett löfte om en middag framöver när jag är nere nästa gång.

Sen ska jag sitta och plugga idag,men jag är mest bara trött. det är inte hälsosamt att kliva upp vid halv sex...


Appropå tradera så har jag hittat ett par ljuvliga socker och mjölskålar från Turi Design, hos min pojkes syster som nu i finns på auktion


turi design.

Dels är det designen som är underbar, men framförallt är det texten på skålarna som jag föll för
På sockerskålen står det :
Socker är sött, men tål ej blött!
På mjölburken står det :
Av mjöl kan du baka både bröd och kaka!

De står på  min önskelista av saker jag vill ha i mitt kök.

dem finns i  olik varianter av skålar, salt och pepparkar och fat. Det är ju underbart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0