två dagar kvar

Då var min lilla malmövistelse strax över.
Jag lyckades att få en biljett ner för endast 105 kronor, tack vare Tradera. Dock ligger auktionerna på resor som är på obekväma tider så jag fick åka ner med 06.57 tåget och fick visserligen hela dagen i malmö, men jag är inte van att gå upp så tidigt.
Helgen har varit bra. Det har varit kul att faktiskt vara hemma hos min pojke så det inte är bara är han som är hos mig.

jag har hittat ett par "nya" loppisar här i stan. Emmaus och myrorna i närheten.
Det var ett emmaus som var väldigt fint inrett så det påminner mer som en vanlig klädaffär än en secondhandaffär och det blev jag lite imponerad över.
Myrorna var mest ett stort Myrorna och det grämde mig lite att jag inte kunde shoppa loss som man önskar, men det är ju så att vara student.

jag var däremot tvungen att ta mig tillbaka till emmaus idag(söndag) och handla en tröja inför mammas vernissage. Man får  ju se till att vara lite fin när det händer något speciellt.

Precis brevid emmaus ligger en stor grönsaksaffär som säljer grönsaker och annan mat billigt så där inhandlade jag lite grönsaker till kvällens middag. Gratäng på massa grönsaker med klyftpotatis och tzatziki.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men Malmö verkar vara en stad som skulle vara ok att bo i. Men det hänger ju på när och var jag får jobb.

Någon som vet om det finns en folkhögskola som behöver en vävlärare till våren?

Detta var nog ett rekord i längd på blogginlägg.
Dags att slänga på en film och mysa med pojken.

Kommentarer
Postat av: Johanna

det finns ju second hand-affärer i gottne också ;)

2008-10-13 @ 09:12:24
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0