En lagom söndag

Efter ett arbetspass på 10 timmar och sen massa underbar lindyhopdans på kvällen fram till sena natten så är kroppen minst sagt mör och seg. Det var skönt med en slö söndag med lite tittandes på serier och pyssel. Jag sydde om ett par byxor jag fyndat på rean. Ikväll kom även syster och bror med respektive på middag med en underbar efterrätt.
Man vispar lite ägg och socker för hand så det blandas.
Smälter lite smör och rör ner.
Blandar ner coccosflingor. Jag hade även i havregryn idag.
Sen strör man blåbär eller de bär man vill ha i en form och strör lite socker och ingefära över och sedan her man smeten över.
Gräddar i 175 grader tills det fått färg.
I kväll åts det med vanlijglass som jag visserligen inte gjort själv, men det var väldigt gott. Inte toksött utan sådär lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0