Fjärde advent

Nu har jag landat i Norrland.
Här är det snö och julstämningen finns lite i bakgrunden.
Vi har mest snurrat till stan för att fixa inför jul och bad...som inte längre blir bad utan pulkaåkning och sen sedvanligt pizzabak hemma.

Jag tror att jagbörjar förstå att jag faktiskt är klar och får  börja vänja mig med tanken att återgå till kaféet och få jobba ett tag. Det känns bra.

I kväll ska jag göra lite julgodis av den nyttigare varianten :
Ta riktigt mörk choklad typ 70%
riv lite apelsinskal i när den smält
bryt knäckebröd i lagoma små bitar och blanda ner
låt sedan stelna svalt och bryt till munsbitar.

jag vet att det låter knäppt med knäckebröd till choklad, men det blir krisp som bara blir jättegott.

prova gärna om ni inte tror mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0