Gör nåt!

Jag blir skrämd när jag dels läser Mats-Eric Nilssons bok- Den hemlige kocken.det okända fusket med maten på din tallrik.


Det finns så mycket konstgjorda tillsatser i maten som vi inte känner till eller orkar engagera oss i. Men bara för att maten "verkar" fräsch så är den inte det.
Nu har det kommit en uppföljare  Äkta vara;Guide till oförfalskad mat och den ligger högt på min önskelista.
Personligen så tror jag att många av våra sjukdomar idag beror på vad vi stoppar i oss. Att vi äter för mycket salt och socker är ju bevisat, men jag tror även att allt onaturligt som kroppen får i sig gör att den reagerar på olika sätt.

Camillas Matuppror är en sida som tar upp om maten vi äter och där kan man även skriva på ett matuppror som verkar för att  bland annat maten inom skola och vård blir naturligt närproducerad och kravmärkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0