Jag har fått textilat

Igår varpade jag!
Kändes bra att ha tråden löpandes mellan mina fingrar och veta att det kommer att bli något av alla dessa trådar.
Eleverna håller på med bindningslära och ska provväva 12 tekniker.
Då de bara är 11 får vi fröknar sätta upp den tolvte väven som är en rundväv. Man väver alltså runt så man slipper sy ihop kanterna, som en slang.
Nu väntar vi bara på en vävstol så vi kan sätta upp den också.

Det är kul att se hur mycket som händer på en dag och vilken lust det finns till att lära sig att väva.


jag har även mailat in lite "ansökningar" till ett par folkhögskolor, men lyckades klanta till det rejält med att skriva fel skola i mailet än den jag skickade till...oops.- lite pinsamt.
Men men, man får väl hoppas att det är det som gör att de kommer ihåg mig när de behöver en vävlärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0