Nedräkning

Det börjar bli påtagligt att jag snart inte kommer att komma till Grebbe mer. Det är bara 3,5 veckor kvar. där en vecka är ca 2,5 dagar. Så veckorna går fort.
Det är lite dubbelt med det. Samtidigt som jag gärna vill bli klar med utbildningen så är det väldigt mysigt att sitta här på kvällarna och sticka och tjöta med deltagarna.
Jag vill verkligen komma ut och börja jobba, men vem vill ha en vävlärare på 26 bast?
Vem vill inte det???

Det känns lite omöjligt i bland att hitta ett bra jobb till våren utan att känna att man säljer sig själv. Här har jag pluggat i ca 6år totalt och ska jag då fortsätta knata på ett kafé med halvbra betalt och alldeles för lite utmaningar. Nej helst inte.

Något inom mig säger; -Det löser sig. men nåt annat säger ;- Ha! Tror du verkligen på det snacket.

okej, jag kanske pratar högt för mig själv ibland, men är man "tant" i förtid så kan jag väl bjuda på det.


Jovisst ja. En i klassen har skaffat Magic Loop stickor som verkar helt underbara. Måste verkligen överväga om det kan bli en bra julklapp till mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0