Dans och regn

Igår fick jag äntligen dansa!
Det var socialdans på klubben så hela kroppen av härligt swing och alla dansade Lindyhop.
En dans som kom från svartklubbar i Harlem på 30-talet. Det är underbart. 2,5 timmes dans känns i kroppen.
På grund av min praktik så var denna måndag en av de sällsynta denna termin som jag kan få vara med att dansa med massa härliga människor.

Dagen idag började med en resa till Borås för att möta upp mina deltagare och min mentor för att i ösregnet besöka Vävkompaniet, denna underbart härliga affär med roliga garner och nya idéer inom handvävningen.
Är man i Borås så Måste man nästan besöka affären, om inte bara för inspirationens skull.

Så nu är man framme i Grebbestad för en ny praktikvecka med massa väv,stickning och lätt ångest över mitt stundande examensarbete samt andra uppgifter som min utbildning och Linköpings Universitet vill ha av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0