Lite kreativitet blir det allt

Nu gör jag praktik på en folkhögskola norr om stan.
Jag befinner mig på vävlinjen och stortrivs. Även om de studerande inte har kommit värst långt och många av de aldrig har vävt så finns det så mycket kreativitet och vilja och det är underbart att få vistas i den miljön.
Jag hoppas kunna inspirera på mitt sätt.

Det som är mindre kul är att min handledare verkar ha svårt att släppa in mig, det är lite som om hon är lite rädd att jag ska ta hennes jobb, men det vill jag inte alls. Hon ska vara där hon är och det är verkligen hennes plats.
Jag är beredd att flytta för att få mitt drömjobb, men jag är iaf övertygad om att det är på en folkhögskola som jag ska jobba på! Det måste vara världens bästa arbetsplats.
Tänk att få inspirera människor som vill lära sig att väva och få visa vilka möjligheter det finns.

Vad jag har svårt att förstå är varför det finns så få killar som har hittat till vävningens underbara värld. Det finns inget som hindrar en att väva med spik .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0