Jag borde

Jag borde plugga
Jag borde packa upp
Jag borde vila
Jag borde göra nåt kul
Jag borde....

Jag blir knäpp
Detta flängande genom Sverige. Det är ingen underdrift att jag längtar tills den 19 december då skolan är klar.
Visst kommer jag troligast att vara arbetslös och pank, men jag är klar!
Det finns alltid jobb någonstans tillsvidare.

Men nu är det plugga som behöver göras. I morgon far vi till Norrland och innan dess måste jag packa, fixa matsäck och se till att mitt hem är i ordning.
Så i dag Borde jag verkligen sitta och skriva på examensarbetet, men varför är det så svårt att komma igång?
Jag vet hur jag ska lägga upp det i stora drag, men när det kommer till att faktiskt skriva det så kommer jag på en massa annat som jag gör i stället, känns det igen?

I morse for jag från Malmö och det känns tråkigt att vi inte kommer att ses på två veckor nu. Det som är bra är att då kommer jag att vara nere i Malmö i en hel vecka. Men det är dumt att deppa ner sig. Nu ser livet ut som det gör och tänk vilken tur. Det hade ju kunnat vara ännu värre.

Okej okej. Mina tusen böcker och högar med papper skriker på mig. Jag ska plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0