godmorgon och grattis




Jahaja
kl. 11.50 idag blir jag ett år äldre på papperet. Enligt ett halvseriöst test på internet är jag redan tant så det är väl bara att acceptera det och skaffa gungstol och katt.
En morgon som denna skulle jag gärna upplevt barndomens födelsedagsmorgon. Man sov lite dåligt hela natten för man visste ju att resten av familjen skulle komma och gratta en, men man visste ju inte när.
Sen plötsligt hörde man hur de började tissla och tassla och pyssla nere i köket. Det var då de fixade tårtan och dekorerade med ljusen. Ett par paket plockades fram och när de smygit upp för trappen började plockandet med tändstickor för att tända ljusen och sen öppnades dörren och skönsången började. Självklart låtsades man att man sov och blev väldigt överraskad. Sen var det tårta gräddtårta och saft på sängen och paketöppnandes. Och för att det skulle vara rättvist fick min syster och jag varsitt paket på den andres födelsedag ett tag. En fin gest.

Men i morse vaknade jag halv sex och kunde inte somna om. Det var ingen som tisslade iköket så jag klev upp i stället och ska äta en lyxig frukost med smoothie och hembakade tekakor med fetaoströra bestående av creme fraiche,rödlök,fetaost och gräslök. En kopp te på det så är det en bra morgon.

Jag tror dock att det inte blir tårta idag,utan på lördag då det ska grillas och då hoppas jag att vädergudarna är med oss så regnet håller sig borta.
Min favorittårta att göra till min födelsedag är pavlova...
Den är frisk och ser bara så himla god ut. Jag tror att det blir en sån på lördag, men kanske inte lika avancerad som denna


Bilden har jag lånat härifrån.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0